Światowy biznes w Maroku

Biznes po właściwej stronie

Jak jeść zdrowo i szybko?

Zdrowa żywność

Jak jeść zdrowo i szybko?

Samodzielne wyżywienie oznacza dostęp do w pełni wyposażonej kuchni w Twoim mieszkaniu studenckim. Nie ulegaj pokusie polegania na gotowych posiłkach. Mogą one nie być dla ciebie dobre i mogą być drogie. Pytaj wszystkich nowych przyjaciół, których poznasz w mieszkaniu studenckim, czy możecie razem gotować – w ten sposób dzielicie się kosztami i jecie zdrowsze jedzenie.  Razem możecie sporządzić plan posiłków, który obejmuje śniadanie , lunch, obiad i kolację. Co więcej, gotowanie w grupie jest również przyjemniejsze, szybsze i zdrowsze.

Od czego zacząć?

Tabletki na zdrowieW pierwszych dniach kupuj kilka ogólnych składników, które przechowasz w szafce, żeby móc ugotować kilka bardzo podstawowych posiłków. Oto lista:

  • Herbata i kawa
  • Mleko
  • Suszone mieszane zioła/przyprawy
  • Kostki rosołowe
  • Pesto (na szybki sos do makaronu)
  • Czosnek
  • Oliwa z oliwek lub olej roślinny
  • Makarony, ryż, kluski i kuskus (wybieraj te pełnoziarniste)
  • Płatki zbożowe na śniadanie
  • Zwykła mąka
  • Pomidory w puszce
  • Owoce w puszce (w soku owocowym, nie w syropie)
  • Nasiona roślin strączkowych w puszce, takie jak fasola, ciecierzyca i soczewica
  • Ryby w puszkach, np. tuńczyk, makrela, łosoś, sardynki

Wyżywienie częściowe i pełneZdrowa żywność

Nawet jeśli dostajesz śniadanie i kolację, ponieważ wybrałeś plan posiłków z rodziną goszczącą dla Twojego zakwaterowania studenckiego, lunch zazwyczaj nie jest zapewniony, więc może to być dobra okazja, aby zobaczyć, co miasto w którym studiujesz ma do zaoferowania! Będziesz musiał mieć plany, jak dobrze zjeść w południe. Taniej jest przygotować coś do zabrania, więc nawet jeśli mam tylko ograniczone korzystanie z kuchni, staram się robić kanapki na moje lunche. Oto kilka pomysłów na kanapki, z których korzystałam w przeszłości. Pełnoziarniste wrapy lub pełnoziarnista pitta czy bajgle mogą być zdrowszą alternatywą dla chleba (i często smakują lepiej).

Kilka “za” i “przeciw” zdrowej diety.

Na koniec jest kilka ogólnych punktów, które pomogą Ci w zdrowej diecie podczas studiów.

  • Jeśli potrzebujesz zastrzyku energii spróbuj zjeść orzechy, suszone owoce lub batoniki zbożowe, a nie szybko spalające się węglowodany.
  • Bądź nawodniony. Jeśli imprezujesz w nocy i pijesz alkohol, musisz pić dużo wody w ciągu dnia. Pamiętaj, że w Londynie możesz pić wodę z kranu, więc nie ma potrzeby wydawać pieniędzy na wodę butelkowaną.
  • Staraj się ograniczać spożycie alkoholu.

Dobre odżywianie nie musi być drogie ani uciążliwe, gdy mieszkasz w mieszkaniu studenckim. To wszystko jest częścią bogatego doświadczenia, jakim są studia. Więc zacznij gotować!

Author

  • Programista. Twierdzi, że życie to ciągły rozwój i dążenie do kolejnych celów. Hobbystycznie zajmuje się filozofią i bieganiem na krótkie dystanse.